Blogtrottr
批踢踢實業坊 Boy-Girl 板
 
Learn from successful entrepreneurs.

Pick up tips and advice from the noteworthy when you subscribe to Startup Frontier! Read interviews on how they launched and built their businesses.
From our sponsors
Re: [討論] 日本女生vs台灣女生 哪個好?
Sep 29th 2013, 12:17, by steph0302

作者steph0302 (芬妮)

看板Boy-Girl

標題Re: [討論] 日本女生vs台灣女生 哪個好?

時間Sun Sep 29 12:17:49 2013

※ 引述《simpa ()》之銘言: : http://danielzenidea.blogspot.tw/2013/09/15_8059.html : 作者是在日工作15年的台灣人, 裡面寫到很多刻板印象, : 提到很多迷思,例如:日本人皮膚很好很白?日本女生很開放,很色,很正? : 台灣女性很親切但也很兇?台灣女性很多「女強人」也很「現實」? : 真的是這樣嗎??? 這個問題真的因人而異XD 以下是我的看法 不管是日本還是台灣女生其實都有那種有公主病 或是大剌剌的大姊頭型不管日本還是台灣男生對這兩型 都比較不喜歡 日本女生皮膚很好很白這可能是化妝的關係 我是台灣女生但我男朋友和他所有的日本朋友 都覺得我很白皮膚很好加上我的觀察台灣 也很多女生是很不錯的 不過有一點是我觀察到台灣女生比較可以學習的地方 就是日本女生對自己親人和自己的丈夫是比較尊重 台灣女生因為比較熱情加上真性情所以對家人和另一半講話 比較直接覺得家人就是應該要表現最真實的自己 但日本的話因為家人很重要所以反而對家人是最尊重 對外人就不一定了 除了這一點以外我覺得真的是因人而異 以上是參考我日本男朋友平常的一些想法 整理的不知道有沒有參考價值XD -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 101.11.184.181 ※ 編輯: steph0302 來自: 101.11.184.181 (09/29 12:18)

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yuahong1 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()