Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 教育學習 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 教育學習 - 發問中
在校生可以當助理教保員嗎?
Jul 9th 2013, 14:29

我2013.0603應徵到了一間幼兒園!

開始做了以後覺得還OK

因為還是大一生,而且我高中不是讀相關科系畢業

所以真正了解幼保的知識不多~

我也常常被小朋友們欺負。

園長跟我說!! 我來這就是慢慢學習~

叫我好好地做!!

但是過了一個月 2013.0708這天

園長請我去他辦公室一趟!!

他先問我的第一句話就是!!

你幾號來這開始工作的?

我回他六月三號~

他回我~ 那你也來這一個月了~~

可是最近教育部開始人力評鑑~

他說我們幼兒園的人力超收~

園長說 他有向他們拜託可不可以留我~

可是人力評鑑的人說!! 不可以~

所以要我在2013.0710離開~

我也沒多想什麼~ 只是我比較好奇的是~

人力評鑑是真的有存在嗎?

那幼兒園是怎麼來分配的??

我那間幼兒園 托嬰部有兩位老師

幼幼班有一位老師一位助教

小班有一位老師

中班有兩班 兩位老師

大班有一班 一位老師

加上最近來一個實習生

然後我~ 如果不算托嬰部的話

幼稚園部有五位老師兩位助教~

這樣有超收嗎??

還是因為我才大一 然後又是進修部

高中又不是本科系??

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yuahong1 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()