Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
兼職英文老師合約問題
Jun 4th 2013, 02:03

各位大大你們好:
當初應徵老師時,
因為知道現在補習班都怕老師臨時離職而需簽訂合約,
但合約內容並沒有註明須做滿一年,
主任有口頭告知,
期限內容是空白的,
但因為我的是影本,
不知道正本是否會加上日期
合約上註明要離職需要三個月前提出,
也需等補習班找到合適的老師才能離開,
否則須賠償5萬元
但一個月的薪水也不過5000多
我今天需要上課,但我在上上星期已請老師找替代的老師,
只是補習班方面回應不找新老師,
希望我要做到約滿,
我實在很不想繼續為這樣的補習班服務
但又怕因此要賠5萬
上個月的薪水也領不到
可否告訴我該怎麼做?
今天是否該去上課?
我在該補習班上課大概是一個多月的時間

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yuahong1 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()